Sivut

tiistai 23. heinäkuuta 2013

♫ Favorites

Haastoin itseni nimeämään yhden suosikkibiisin 25:ltä eri bändiltä/artistilta. Jo nuitten 25 bändin päättäminen oli vaikeaa ja biisin valitseminen se vasta hankalaa olikin... No nää on nyt sitten valikoitu ihan tän hetken fiiliksen mukaan, kuukauden päästä, jos ei bändit, niin ainaskin biisit saattas olla jo ihan erit.

(siinä järjestyksessä missä tuli mieleen)

1. Sonata Arctica - Gravenimage
Gravenimage on sellanen ikilemppari, jossa tiivistyy Sonatan kaikki hienous. Se on aluksi kaunis slovari, joka lopulta kuitenki muuttuu vanhaksi kunnon Sonata-tilutteluksi, jota niin suuresti rakastan ♥ Oon varmaan maininnu tän lemppari Sonata-biisiksi ihan jo vuodesta '06 alkaen.

2. Ensiferum - Lai Lai Hei
Wanderer ois ollu tähän toinen vaihtoehto, mutta kyllä Lai Lai Hei aiheuttaa vielä suuremman nostalgiaryöpyn. Täydellinen kappale, se oli rakkautta ensikuulemalla. Ja vielä näin seitsemän vuodenkin jälkeen olen kuin vastarakastunut :)

3. Nightwish - Deep Silent Complete
Tää on varmaan ollu aina mun Nightwish-lemppari Dead Boy's Poemin lisäksi. En oikeestaan ees osaa perustella, että miksi. Nostalgiaa siihen liittyy, taas kerran.

4. Mokoma - Mieli sydäntä syyttää
Huh, tää oliki vaikea. Piti valita kolmen kovan väliltä (Lujaa tekoa ja Illan henki), mutta onhan tuo Mieli sydäntä syyttää aivan loistava. Huiput sanatkin.

5. Amorphis - On a Stranded Shore
Jos edellinen oli vaikea, niin tää oli lähes mahdoton! Amorphiksella on niiin hulluna huippuja biisejä. Valitsin kuitenkin On a Stranded Shoresin, koska se on mun lempparibiisi mun lempparilevyltä. "Oh god of sleep, tell in my dream, where has my maiden gone, where lies my mermaid now"

6. HB - Minä olen
Suosikkini HB:lta vaihtelee usein. Nyt sanoisin, että se on Minä olen. Ehkä.

7. Toto - Endless
No tätä ei tarvinu kauan miettiä. Endless on paras!

8. Cain's Offering - Oceans of Regret
Koko levy on ihan tykki. Lempparikseni valitsen tämän.

9. Katatonia - Day and Then the Shade
Aluksi aioin laittaa tähän jonku lempilevyltäni Viva Emptinessiltä, mutta en vaan mitenkään voinut päättää mikä niistä biiseistä ois paras. Se levy on sellanen täydellinen kokonaisuus. Niinpä valitsin Day and Then the Shaden, joka on aivan ihana ♥

10. Within Temptation - Angels
Ehdoton lempparini Within Temptationilta.

11. Stam1na - Luova hulluus
Lempibiisi Stam1nalta vaihtelee kans monesti. Luova hulluus on semmonen, joka maistuu aina. "Älkää katsoko aurinkoon! Älkää katsoko aurinkoon! No minä kurkotin ja minä katsoin. Minä kurkotin kaulani nähdäkseni. Nyt kehotan muitakin katsomaan. Pimeässä hiljaa, kaiken nähneenä, sokeana potilaana isken päätä sängynpäätyyn ja kyselen, että 'Mikä on ihmisen virka sitten kun  ylämäki loppuu pystyseinään ja toteaa ettei löytänyt asiaa, jonka edestä taistella tai kuolla?'"

12. Opeth - In My Time of Need
En ookaan tainnu koskaan aiemmin miettiä mikä ois mun lemppari Opethilta. Tämä tuli heti ensimmäisenä mieleen. Ihana, kaunis kappale.

13. Norther - Frozen Angel
Aluksi mieleen tuli Savior ja Omen, mut sitten muistin Frozen Angelin olemassaolon, joka on btw mun kaikkien aikojen kuunnelluin kappale. Siis kaikista n. 5000 biisistä, joita mun koneella on.

14. Korpiklaani - Northern Fall
Heijammaajaaheijommooheijohemmaahoohoo! Loistava biisi, tämän tahtiin kelpaa humpata :DD

15. Insomnium - Every Hour Wounds
"In this world every hour wounds, every second draws blood. Every moment delivers pain, if you choose so. In this world every hour kills, every minute seeps despair. There is nothing but suffering, if you decide so"  Huiput sanat, huippu biisi.

16. Indica - Noita
Kappale, jonka sanoihin voin samastua 100 prosenttisesti. Miten Jonsu voi tietää just miltä musta tuntuu?!

17. Happoradio - Ahmat tulevat
Vappugospel-reissu 2012 ♥ Aina tulee se asuntoautomatka mieleen. Ihana biisi.

18. Blackfield - Waving
Oxygen vai Waving? Waving vai Oxygen? Waving voitti, ai miksikö? No kuunnelkaapa ite!

19. Children of Bodom - In Your Face
Vaikkei Cobbi viime aikoina oo paljon maistunu (kolme uusinta levyä varsinkaan) niin eihän sille mitään voi, et kyllähän bändillä on ihan mahtibiisejä! In Your Face pyörimään aina ku v*tuttaa.

20. Wintersun - Sons of Winter and Stars
Yks maailmankaikkeuden hienoimmista kipaleista varsinkin intron kera.

21. Katajainen Kansa - Vuotena nolla
Tykkään tästä niiiiiiiiiiiiiin paljon ♥

22. Theocracy - I Am
Tämäkin biisi on oikea mestariteos.

23. Petrus Ahonen - Silmät täydellisen rakkauden
Tämänhetkinen lempparini Petrukselta.

24. Ghost Brigade - Secrets of the Earth
Ensimmäinen biisi, jonka kuulin Ghost Brigadelta. Ollut suosikki siitä asti.

25. Eluveitie - Slanias Song
Eluveitieta parhaimmillaan. Ihanan kuuloista tuo gallin kieli ♥

Huh, kylläpä tämän tekeminen kesti. Oon istunu tässä aika monta tuntia, voimat on loppu ja niskat paskana :D En tiiä tuliko tässä nyt ees mitään uutta, lähes kaikki nuo biisit on täällä mun blogissa varmaan ennenkin mainittu. Ehkäpä seuraavaksi inhokkini joka bändiltä...?

1 kommentti:

Dark Shadow kirjoitti...

Mulla on sulle yllätys blogissa ;) HAHAA!

Christmas Pikachu