Sivut

torstai 29. elokuuta 2013

♫ Pikkuveljen parhaat

Mulla ja Jompella on melko samanlaiset musiikkimaut, onhan ne kehittyneet samojen seinien sisällä. Ihan alusta alkaen meillä on kuitenkin ollut omat juttumme, omat lempparit ja silleen. Ja sitten ollaan aina puolin ja toisin tutustutettu toisiamme uusiin bändeihin. Nyt kun tämä meidän kimppakämppäilyviikko alkaa olla loppusuoralla aattelin ihan mielenkiinnosta kuunnella (ja esitellä täällä) joitakin Jompen kuuntelemia bändejä, jotka ei taas mulle oo mitään kovin tuttuja.

As I Lay Dying


No joo, onhan tää aika hyvä biisi. Näistä bändeistä oon kuunnellu eniten just AILD:ia, mut jostain syystä se ei vaan kolaha meikään suuremmin. Tälleen yksittäisinä kappaleina toimii ihan hyvin, mut heti, jos yritän kuunnella kokonaisen levyn putkeen, kaikki kappaleet menee yheksi puuroksi enkä jälkeenpäin muista yhtään biisiä kunnolla.

August Burns Red


Kuuntelin tätä bändiä ekan kerran viime lauantaina. Ihastuin Marianas Trench -biisiin ja kyllähän tuo Meddlerkin oikeen kivalta kuulosti. Aion ehottomasti kuunnella tätä lisää. Sittenpähän sen näkee, et onko kaikki metalcore mulle yhtä vaikeasti aukeavaa vai tulisko tästä taas yks yhdistävä bändi mulle ja Jomppanalle.

Soilwork



Muistan, että kesällä Jompen kuunnellessa Soilworkin Sworn To A Great Divide -albumia, höristin korvia yhdelle levyn biiseistä. Nyt sitten äsken, kun aloin etsimään kyseistä kappaletta, jouduin kuuntelemaan koko levyn läpi, että löysin muistelemani kipaleen. Ei se kovin ihmeellinen sitten loppujen lopuksi ees ollu. Ei mitenkään hirveen hyvä ensivaikutelma tästä bändistä siis jääny. Tuskin jaksan alkaa tähän sen enempi tutustuun, ainakaan tällä hetkellä.

Textures



Tykästyin Texturesin Reaching Home -kappaleeseen myöskin sillon lauantaina, vaikkakin oon ihan varma, et oon kuullu biisin aikasemminkin. En vaan yhtään muista, et millon ja missä. Oon nyt sitten yrittäny kuunnella vähän enempikin bändin biisejä, mut ei mikään muu oo vielä sytyttäny mitään suuria intohimoja. En oo edes ihan varma tykkäänkö tosta laulajan äänestä...

Trivium



 No ei tämäkään hirveesti ainakaan näin ensikuulemalla iske. Oon mää varmaan joskus kuunnellu ihan kokonaisen levynki Triviumia, mutta eipä oo jääny mieleen eikä jääny tämäkään kipale. Ei oo mun tyylistä metallia.

Gojira



 Ai niin, tää Gojira on tällasta... erikoista. Joskus on muutama biisi tullu kuunneltua tai ainaki kuultua. Ei paha, ihan mielenkiintonen oikeestaan. Pitääpä kuunnella joskus tätäki bändiä.

Times of Grace


Miten en oo ennen kuullu tästä bändistä? Täähän kuulostaa hyvältä. Killswitch Engageakin oon koittanut viime aikoina alkaa taas kuuntelemaan, niin miksenpä sitten poikien muitakin projekteja. Kristillinen teema sanoituksissa on tietysti aina plussaa.

2 kommenttia:

Laura kirjoitti...

As I Lay Dying saa mussa laulajansa tekosien jäljiltä vaan (huonot) kylmät väreet aikaan. Tai siis, toi bändin nimikin saa sitä murhasyytettä vasten ihan uuden merkityksen... Hrrr.

Soilworkilta suosittelen Natural Born Chaos-levyä ja erityisesti sitä päätösbiisiä, Song of the Damnedia. Se on musta edelleen tosi hyvä, vaikka melodeath on jäänyt aika vähälle kuuntelulle. Texturesista tosin tykkään tosi paljon edelleen :P

hejdij kirjoitti...

Jep sama juttu mulla ton AILD:in kans. Ei oo ennenkään oikeen innostanu ja nyt vielä vähemmän.

Okei, pittääpä kuunnella tuo Soilworkin biisi. Taitaa muuten se Jompen omistama Soilworkin levy olla sulta ostettu :P

Christmas Pikachu