Sivut

tiistai 12. elokuuta 2014

Oon kirjotellu täällä aikasemmin rakkaasta harrastuksestani sukututkimuksesta, mutta nyt on vuorossa tämä uusi, todella trendikäs ja mielenkiintoinen harrastukseni eli kolikoiden kerääminen :D


Alotin tämän hienon harrastuksen ku kaupan kassalla oli vähän tylsää ja silmiin pisti heti ekoina päivinä monia hienoja kolikoita. Illalla kaivelin kotona joskus millon lie säilömiäni rahoja, ja koska jo sieltä löytyi aika monia erikoiskolikoita ja eri maiden euroja, päätin alkaa keräilemään niitä ihan kunnolla. Pääasiassa kerään 2€-erikoispainoksia, mutta koitan myös hommata kaikkien euromaiden kaikki kolikot :P

Siitä voi varmaan jo päätellä, että tää on kassaneidille aika hyvä harrastus ku oon jo nyt löytänyt kaikki 12 Suomen erikoiseuroa. Niistä kuvat tossa ylhäällä. Aloin jo tulla epätoivoiseksi tuon ihanan joutsen-kolikon kans, kun sitä ei löytynyt mistään, mutta onneksi Matti löysi sen mulle rautakaupan kassasta. Toissa lauantaina kokoelma tuli täyteen, kun asiakkaan kädessä kimmelsi kauan kaipailemani Tove-kolikko!


Näitä kolmea kansainvälistä erikoiseuroa mulla on jo useammankin maan kappaleet.


Saksan erikoiskolikoita oon löytäny neljä. Neusschwanstein-eurosta oon kaikista ylpein. Se on hiano.


Excel-taulukon avulla koitan pysyä kärryillä omistamistani ihan tavallisista eri maiden euroista. Aika monesta puuttuu enää 2- ja 1-centtiset, mut ne onki vähän hankalampi homma löytää.

Joo-o, että tämmöstä. Kaikkia varmasti kiinnostaa ihan hulluna!

Ps. En pölli niitä kassasta vaan laitan omasta pussista rahhaa tilalle.
Pss. Eiku oikeesti pöllin.
Psss. Nyt aloin laskeen kuinka paljo mulla on menny rahaa noihin :DD Apua.

3 kommenttia:

Ulla kirjoitti...

Hahah tää oli ihana postaus!! Tuo on hyvä esimerkki siitä, että joka työstä voi ettiä jonku kivan puolen :) Mää intoilen hauskoista ulkomaalaisista nimistä ja koulutodistuksista. Ja kirjekuorista sekä postimerkeistä! Oho meillä taitaakin olla suvussa tätä keräilijän vikaa...

hejdij kirjoitti...

Hihih, joo, on tuo kyllä kieltämättä tehny tylsistä päivistä vähän mielenkiintosempia ku on saanu kolikkolaareja tonkia ja tehä löytöjä :D

Selena kirjoitti...

Mä kanssa keräilin joskus ja sainkin aika monta, mut sitten ne alko rahapulassa polttelemaan käsissä.. :D Ainoa minkä oon säästäny on Bremenista saatu joku erikoiskolikko, kun siinä on matkamuistoja!

Christmas Pikachu