Sivut

sunnuntai 19. lokakuuta 2014

☾❆sia

kuu-lumi-sia:

- 100 päivän harjoittelu on nyt ohi! Olin siis meijän omalla kaupalla ja tein äitin opastuksella monenlaisia työtehtäviä, kuten tilauksia, mainoksen suunnittelua, laskutusta ja tietenkin kassaneiteilyä. Kyllä sitä kerkesi näiden kuukausien aikana törmätä jos minkälaiseen hienoon persoonaan. Niitä tällä kylällä riittää :D

- Ehkä hauskinta oli kuulla näitten perus juorunaikkosten juttuja. Ei niillä vissiin hirveen hyvät tiedot oo esim. meijän perheestä ku sain kuulla mm. tällasia juttuja: "Miten sillä J****lan tytöllä menee, joka lääkärin urasta haaveili?" Minä: "Öö... Ei semmosta tyttöä oo kyllä olemassakaan. Minä kait se oon ainoa J****lan tyttö täällä". + "Jaa, se on Leksa ostanu asunnon tuosta postin takkaa...". Minä: "???". "Joo, se J****lan tyttö aina siellä ajelee sillä mustalla saabilla". Asiakashan on aina oikeassa eli vissiin mulla on salattu sisko ellei kaksikin :DD


- Noin kuukauden päästä me huristellaan Lapualle ja haetaan meille kaksi kääpiöluppakorvatyttöstä. Ne on eri poikueista, mutta ikäeroa niillä on vaan 12 päivää. Toinen on väriltään keltapunainen ja toinen keltapunainen viittakuvio ♥

- Alunperin meijän piti hankkia ne pupuset Outokummusta, mutta siellä sattui niin surullinen juttu, että emo hylkäsi poikueen ja kaikki viisi lapsukaista menehtyi :(

- Mulla on kurkku kipeänä. Tottakai just tälleen loman kunniaksi tuun sairaaksi...
  - Onneksi on kuitenki aikaa parantua ennen Kyproksen reissua. Lähetään tiistaina 28. päivä Helsinkiin ja keskiviikkona sitte Pohjois-Kyprokselle. Takasi Helsinkiin tullaan 5. päivä ja kotiin 6. päivä. Ei olla vielä yhtään mietitty, et mitä hommaillaan siellä. Ei siellä vissiin hirveesti mitään "must-see"-nähtävyyksiä ole, mutta kaippa sitä pitäs vähä jotain muutaki ohjelmaa olla ku uima-altaalla ja biitsillä lötköttelyä.


- En oo ikinä ennen kattonu jaksoakaan Vain elämää, mut nyt oon kattonu kaikki! Teen joskus postauksen lempparibiiseistä... En muista oonko täällä blogissa kertonut, että Cheekin ohella Jenni Vartiainen on mulle semmonen lähes oksennusrefleksin aiheuttava kauhistus, jonka soidessa heitän radion seinään. Se ääni, ne biisit ja koko muija on vaan jotenki niin vastenmielisiä. Noh, tämä kuva on tuon ohjelman myötä vaan vahvistunu. Se tyyppi pilaa muuten tosi hyvän kauden! Oon täysin samaa mieltä *tän kolumnistin* kans. Mun mielestä ne sen biisivalinnatki on ihan kauheita. Tuntuu, et se vaan valikoi sieltä jonku mahollisimman huonon tekstin ja tekee siitä oman vinkuvänky-tyylisen kappaleen ja lopputulos on typerän kuulonen sekametelisoppa, jonka esitysasu ja teksti ei sovi yhtään yhteen. Esimerkkinä siis Anna mulle piiskaa ja Heruuks. PMMP:ltä se ois varmaan ottanu Rusketusraidat, jos Loiri ei ois sitä jo varannu...

- Sen sijaan Paula Vesala ja Toni Wirtanen on ihan huippuja! Samuli Edelmann on unelmien mies ja hirveen jännä tyyppi, vaikka ihan kaikki sen vedot ei ookaan kolahtanu. Muut räppää ja pelleilee ja se siellä ihan tosissaan vääntää jotain graffitia yksinään. Oih ♥

- Mun nykynen tv-maku on varmaan monen ei-juntin painajainen. Vain elämää, Putous ja Vino Show on mun viikon kohokohtia :D Putouksessa parhaita on ehottomasti Kissi (ylivoimainen 1.), Svetlana, Salme Pasi ja Kandalfi. Muut on niin hävettävän huonoja ettei melkeen pysty ees kattoon. 


- Saatiin meijän kämppään semmonen siisti laminaattikeittiötaso sen vanhan kamaluuden tilalle. Myös vanhasta puulaatikosta tehty hylly on viimein seinällä. Kuvia tulee kuhan pääsen kotiin ja sisustus saadaan muuten valmiiksi. Enää ei puutu ku kanihuoneen juttujen kokoaminen ja makuuhuoneen matto.

- En vielä tiiä mitä hommailen loppusyksyn. Koulussa ei vaikuttas olevan mitään hyviä kursseja nyt 2. jaksolla ja muutenki ajatus kouluun menemisestä kammottaa. Lähetin yhelle opelle viestin, et voisinko suorittaa yhen sellasen kirjatentti-kurssin ja kysyin siltä kans yhestä toisesta kurssista, josta ei löytyny mitään tietoa. Tämä hieno mieshän vastasi mun viestiin yhellä lauseella onnistuen olemaan vastaamatta yhteenkään mun kysymyksistä. Nyt on sitte syysloma ja seuraava viikko opettajien lomautus, joten kiitos paljon avusta.

- Mun naamassa on tällä hetkellä kaheksan finniä. Kaheksan! Ees teininä mun naama ei oo ollu näin karseassa kunnossa.

- Pitäs ostaa uus läppäri. Tästä on näppäimiä irti ja nyt USB-portitki on alkanu temppuilemaan. Se on varma merkki lähestyvästä tuhosta... Onhan tää jo melkeen viis vuotta mulla olluki ja jos hehkulamppuhuijaukseen on uskomista niin läppärin keskimääräinen elinikähän on jotain kolme vuotta.

- Oon miettiny kans zoom-objektiivin hankkimista kameraan. En tiiä raskiiko. On ne niin kalliita.

3 kommenttia:

suden uni kirjoitti...

Vino Show on kyl sunnuntain kohokohta! :D Putousta oon kans yrittäny kattoa, mut jotenkin niiden sketsit on nykyään niin yliampuvia että ei meinaa naurattaa kun muutama satunnainen juttu siellä..

Ulla kirjoitti...

Mää oon ihan samaa mieltä Jenni Vartiaisesta (hyii!) ja muutenki noista sun telkkariohjelmien arvioinneista :)

Onnea harjoittelun suorittamisesta ja pupujen saamisesta! =)

hejdij kirjoitti...

suden uni: Joo ei se Putous tosiaankaan ihan 100% onnistu naurattamaan. Vino Show:ssa on musta mahtavaa se täys improvisointi. Olin kerran pienenä semmosella impro-kurssilla ja siellä tehtiin joitaki samoja tehtäviä ku tossa ohjelmassa :)

Ulla: Kiitos, kiitos! Tällä hetkellä tuntuu, et on hirveet vierotusoireet ku on niin outoa olla Oulussa ja outoa ku ei tarttekaa mennä töihin...

Christmas Pikachu