Sivut

lauantai 15. elokuuta 2015

Tallinnas

Tervitused Tallinnas! Palattiin eilen pikkureissulta. Oltiin pari yötä Helsingissä ja yks yö Tallinnassa. Reissu järjestettiin mummon ja papan 75-synttäreiden kunniaksi ja meitä oli menossa mukana siis minä & Matti, iskä & äiti, mummo & pappa ja Ulla & Make.

keskiviikko

M/s Finlandia lähti satamasta kohti Tallinnaa jo aamu aikaisella. Laivamatka meni mukavasti ja oltiin jo 11 aikaan perillä. Nakattiin laukut hotellille ja lähettiin käppäseen Vanhaankaupunkiin. Parin tunnin seikkailun jälkeen palattiin hotellille, jossa tavattiin mummon ja papan pitkäaikainen ystävä Ilme, jonka 80-vuotispäivien juhlistaminen oli myös yksi reissun päätarkoitus. Syötiin herkullinen ateria, jonka jälkeen käppästiin taas Vanhaankaupunkiin. Siellä juotiin kahvit ihanan Amore-kahvilan terassilla. Käytiin myös nopeasti ostamassa Ilmelle kukkakimppu. Ilmen hyvästelemisen jälkeen mentiin hotellille päiväunille. Make lähti jo iltalaivalla takasin Helsinkiin ja ilmeisesti sen kunniaksi ne sitten iskän kanssa veti aulassa kahestaan mansikoita ja kuoharia :D Make lähti siis kohti satamaa ja me muut suunnattiin Viru Keskukseen shoppailemaan. Löysin aurinkolasit ja korvikset. Tunteroisen päästä mummo ja pappa palasi hotellille, mutta me nuoremmat lähettiin ettimään illallispaikkaa. Löydettiinkin sitten pian kreikkalainen ravintola, mutta väsyneet koipemme eivät saaneet kauan levätä, sillä kuultiin että tzatziki on loppu. Tzatziki loppu! Kreikkalaisesta ravintolasta! Häivyttiin raflasta kiireen vilkkaan ja päädyttiin lopulta Vanhankaupungin aukiolle nauttimaan broileri-ciabattaa ja punaviiniä jonkun viihtyisän ravintolan terassille. Kyllä oli mukavaa!

Matti on maalla mies.
Iskä ja Make viilettää.
Koko joukko paitsi kuvanottaja-äiti.
Pippuripihviä, nammmm!
Spurgut puistossa :D
Synttärisankarit pappa, Ilme ja mummo + taustajoukot.
Tallinnasta saa upeita kukkakimppuja ihan älyttömän halvalla. Olisin kai mää varmaan melko tyytyväinen vaimo, jos saisin tommosia kukkia vähintään kerran viikossa!
Lime Cake ♥
Mansikoita ja shampanjaa :D
torstai

Hotelliaamiaisen jälkeen mummo, pappa ja Ulla lähti marssimaan kohti satamaa, sillä niillä oli aikasempi lähtö. Me seikkailtiin vielä koko päivä ympäriinsä Tallinnaa. Shoppailtiin ja loikoiltiin puistossa. Molempina päivinä oli tosiaan aivan mahtava sää! Ihan tuntu niinku oltas oltu ulkomailla :D Olin jo ennen reissua ottanu selvää Tallinnan ravintoloista ja niinpä tiedettiin suunnata Merirosvoravintola Korsaariin. Wau! Pikkasen oli hieno paikka, sisustus ihan viimesen päälle! Kaikki oli teeman mukaan, jopa vessan käsisaippua. Illalla mekin lähdettiin sitten käppäilemään satamaan päin ja risteiltiin viinalasteja kuljettavien kanssamatkustajien kans takaisin Helsinkiin.

Merirosvoravintola Korsaar.
Olde Hansan paahdetut mantelit ♥♥♥

Meil oliväga tore Tallinnas!